Månedens startup: Wepost

Månedens startup er Wepost. Oppstarten retter seg mot bedrifter, med det formål å gjøre det enkelt og rimelig for kunden å skreddersy sin egen merkevare. Målet deres er å ta verden med storm, og vi har fått med oss Benjamin Bekken, daglig leder og CoFounder i Wepost, på intervju med Spark* for å snakke om denne reisen.


Hvordan oppstod Wepost?

Wilhelm og jeg ble introdusert til hverandre gjennom fadderuken på mastergraden vår, og fant fort ut at vi begge hadde samme interesse innen markedsføring og entreprenørskap. Jeg hadde tidligere drodlet på en idé om at man kunne abonnere på en form for videoproduksjon og Wilhelm hadde en idé om hvordan man kunne strategisk markedsføre seg bedre ut til et bestemt publikum. Sammen ble disse idéene til det Wepost er i dag.

Hvem er med på teamet i dag? 

Akkurat nå består teamet av meg (Benjamin A. Bekken, @Benjaminbekken), og min medgründer Wilhelm K. Kielland (@_kielland_), men vi er på utkikk etter flere! Vi ser etter en eller flere mulige utviklere og designere til å bli med oss videre på reisen. Så hvis noen er interessert, sjekk ut nettsiden vår! (@wepost.no)

Fra venstre: Benjamin A. Bekken og Wilhelm K. Kielland.

Hva er Wepost sin visjon?

Wepost har en visjon om at alle som skal markedsføre bedriften sin bruker plattformen vår. Den skal stadig utvikles og itereres slik at plattformen kan utgjøre mer av markedets behov, og til slutt ta verden med storm, ikke bare nasjonalt, men også internasjonalt.

Hva går konseptet ut på? 

Wepost bygger en markedsføringsteknologi for å effektivisere innholdsproduksjonen til små og mellomstore bedrifter. Dette skal gjøres ved å kombinere kunstig intelligens med dyktige designere. Vi har en abonnementsbasert forretningsmodell, hvor kunden betaler en sum i måneden og mottar innhold på en ukentlig basis. Dette innholdet skal være skreddersydd deres merkevare og strategi, som gir kunden uanstrengt kreativitet og mulighet til å publisere på en kontinuerlig måte.

Hva har dere fått ut av å veiledes av spark?

Ved å bli veiledet av Spark får vi en sparringspartner som er uavhengig og som ser andre perspektiver enn oss. Det er derfor utrolig godt å få de kritiske spørsmålene og oppfølgingsrådene slik at vi kan bli bedre. Vi er evig takknemlige til Magnus Pierce (@magnusjpierce) og vår tidligere veileder Ive Susanne S. Neset (@ivesuss) for veiledning vi får!