Månedens startup: Snowroller

Snowroller er et ungt selskap som selger retroinspirerte skidresser til gutter og jenter som vil føle seg freshe i bakken og på afterski.

Gründer og daglig leder i Snowroller, Linnea Tveraaen (23)

Ideen ble til da Linnea Tveraaen var på påsketur i Trysil med noen venner, da hun savnet et kult plagg som skilte seg ut blant de ensfargede skibuksene i slalåmbakken. Noen måneder senere, og en tur til Kina rikere, ble varemerket Snowroller lansert for det norske markedet. Og det med stor suksess! Kolleksjonen ble utsolgt, og kjente influencere som Martine Lunde og Carina Dahl ønsket å promotere skidressene. Men veien dit har ikke bare vært enkel.

Da jeg startet Snowroller var jeg over halvveis i studieløpet til en bachelorgrad og jobbet samtidig som frivillig i Studentmediene i Trondheim. I tillegg ønsket jeg å trene og være med venner. Det var krevende å gjøre så mye på en gang, men med god planlegging gikk det akkurat. Det kan derfor til tider være krevende å balansere skole, startup og fritid.

Linnea Tveraaen (23)

Etter at Tveraaen startet på NTNUs Entreprenørskole i høst har hun fått mulighet til å jobbe med oppstarten i studietiden, og siden november har det skjedd mye i selskapet. Kolleksjon nr. 2 ble lansert med god mottakelse fra det norske og internasjonale markedet, og masterstudent ved NTNUs Entreprenørskole Eva Røgler gikk inn i Snowroller som medeier og markedsføringsansvarlig.

I disse dager holder jentene på å ansette en fashion designer på deltid som skal være med å utarbeide neste kolleksjon. Den skal utvides til å bestå av flere produkter som matcher skidressen, og potensielt en herrekolleksjon. I den anledning har Snowroller fått bidrag fra TEB til å dra til Kina for å besøke fabrikker og finne nye produsenter.

Det er en spennende tid i vente for Snowroller-teamet, og med store ambisjoner for fremtiden blir det gøy å følge de videre!